Výuka na dálku

21.06.2021 11:58

 

DISTANČNÍ VÝUKA 

Distanční výuka je nová forma výuky, která probíhá doma u počítače, mobilu nebo tabletu. Je nahrazena prezenční výukou v době, kdy nemůžeme chodit do školy, kvůli šíření nemoci COVID-19. V této situaci bych se chtěla zamyslet nad výhodami a nevýhodami distanční výuky, jak je vidím já. 

Nejdříve bych začala kladnými věcmi. Na této formě výuky se mi zamlouvá „volnost“. Můžu si sama rozvrhnout, co a kdy budu dělat. Dále mám díky tomuto studiu odpoledne mnohem více volného času a nemusím být ve stresu, že nic nestíhám. Samozřejmě nemusíme vstávat brzy ráno a spěchat na autobus, když zjistíme že jsme zaspali, ale rychle zapnout počítač a mít hodinu v posteli. Naučila jsem se být více samostatná a zodpovědná. Každý táhneme za svůj vlastní provaz a nikdo za nás neopíše všechny zápisy nebo neudělá domácí úkoly, které musíme odevzdat. 

Jednou z nevýhod je, že mi chybí sociální kontakt s učiteli. Když nám učitel vysvětluje nové učivo v online hodině, například v matematice nebo odborných předmětech, většinou mu neporozumím a mám větší strach se zeptat na nejasnosti. Také si myslím, že efektivita učení není tak velká, jaká by byla, kdybychom chodili do školy. 

Na závěr bych řekla, že někomu tato forma výuky vyhovuje a někomu ne. Myslím si, že jsem strávili spoustu času doma, a je na čase se vrátit zpátky do školy a do normálního života. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Distanční výuka je pro mě dost náročná, i když je v některých věcech pro mě lepší. Když chodíme do školy, musím vstávat o dost dřív a denně strávím skoro dvě hodiny v autobuse, ale zápisy a další věci stihneme ve škole. Teď musím dělat všechno z domu a je to psychicky náročné, i když se vyspím, ale i tak se nedokážu přinutit dělat věci, které se mi nechtějí, anebo mě nebaví, takže nechávám věci na poslední chvíli, pak si nadávám, když se mi to nahromadí, a to mě moc netěší. Na druhou stranu mám na sebe celkem dost času a můžu se věnovat i věcem, co doopravdy mě baví.  Nedokážu si představit do školy jít.  Bylo by to ještě náročnější, něž tento školní rok dokončit na distanční výuce. Kdybychom opravdu nakonec šli, nevím, jestli bych to psychicky zvládnul po skoro víc jak roce doma. Učitelé by určitě potřebovali dohnat známky a denně se dokážu naučit na dva testy, a ne třeba na šest.   

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moje pocity z distanční výuky už zpočátku  byly poměrně skeptické. Než se to dostalo do pomyslných kolejí a zavedla se nějaká ,,pravidla‘‘ ,byl to chaos a musela jsem si zvykat jako všichni ostatní na nové prostředí pro učení. V září jsem doufala, že se situace zlepší, ale jakmile se objevilo oznámení o našem návratu k distanční výuce, bylo mi jasné, že na dva týdny to určitě nebude. Po více než půl roce se začínají vracet žáci do škol a já jsem znejistěla. Doufala jsem, že do konce roku zůstaneme doma, protože se bojím všech těch testů, které po nás učitelé budou chtít zopakovat. I Když naše prezenční výuka ještě není v plném rozsahu, byla nám zpřístupněna praktická výuka. Společné setkání s kamarády po více než půl roce pro mě bylo více než potřebné. Cítila jsem se velice dobře i navzdory  tomu, že se mi v hlavě honily různé  myšlenky - strach z prezenční výuky v plném rozsahu a všech těch testů. Snad mi tento strach pomohou spolužáci překonat. Přece jen více hlav více ví.